Fandom

Wikia Kampány

Diákhitel

44pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Hatékonyabb diákhitel-konstrukció

A diákhitel indulása óta sokat változott, pláne most, hogy a havi kölcsönlimitet emelték, kibővült a jogosultak köre, és egyszerűsödött az ügymenet. Ez mind jól hangzik. De mi az, ami a jövőben még vonzóbbá tenné a hitelt, és még versenyképesebbé a hazai hallgatókat? Például azzal, ha sokoldalúbb és magabiztosabb webhasználók lehetnének. Ezek szerint a válasz az ingyen web, vagy maga a wifi [1]? Részben. Mert mivel is használnák azt a wifit, ha nincs laptopjuk? És nincs felesleges 200.000 forintjuk sem. Vennének olcsóbbat, ha lenne, de sajnos az MIT laboratóriuma még nem készült el a 100 dolláros laptoppal (lebutított, olcsó és jó kis fapados laptop). Kézenfekvő megoldásnak látszik a diákhitel konstrukciójának további módosítása. Kiket is érint ez? 2006. szeptemberétől a hitelt felvehetik a mezei hallgatók, a felsõfokú szakképzésben, a szakirányú továbbképzésben résztvevő diákok, doktoranduszok, stb. vagyis a magyar felsõoktatási intézmények hallgatói, beleértve a nálunk tanuló külföldi hallgatók egy részét is (pontos részletek a Diákhitel.hu [2] oldalon). Ők azok, akik átlagban 150.000 forintot igényelhetnek a tanév elején, és rögtön egy összegben fel is vehetik a szeptemberi induláskor. Megélhetésre, nem laptopra.

Laptop minden hallgatónak

A vízió az, hogy minden hallgató egy laptoppal kezdje meg tanulmányait, és ezáltal gond nélkül tudja használni a webet, és az egyéb alkalmazásokat. A vízió második része a korlátlan wifi-lefedettség: először az egyetemi/ főiskolai stb. kampuszokon (külön kódkuncsorgás, adminisztratív akadályok nélkül), és később fokozatosan kiterjesztve az adott körzetekre, településekre.

Hogyan? Miből?

Diákhitel

A megvalósítás talán legoptimálisabb módja a diákhitel, de miért épp az legyen? Mellette szól a kedvezményes kamat és az adómentesség, no meg az is, hogy a hitelt kezelő Diákhitel Központ Zrt. már megfelelő tapasztalattal, adatbázissal stb. rendelkezik. Az elképzelés szerint, a laptophitel egyszer vehető fel, a tanulmányok megkezdésekor. Nem biztos, hogy fedeznie kell a teljes összeget, a hallgató ki is egészítheti saját pénztárcájából a kapott hitelt. Felmerül rögtön a tendereztetés ötlete: legyen 'egységesen egy kedvezményes laptop.' Ez is egy lehetséges megoldás, de ne legyen kötelező, csak egyszerűen legyen olcsóbb, viszonylag jobb, és elérhető a tendereztett laptop. De ha a hallgató úgy dönt, hogy neki nem az kell, mert ő drágábbat szeretne, vagy egy másik márkát, akkor használhassa a hitelt a saját laptopos elképzelései szerint.

Forgalmazók, gyártók

Véleményem szerint, az is érdeklődést keltene, ha a forgalmazók egy jól tervezett online-offline marketingkampányt terveznének (beleértve az iskolákban történő tájékoztatást, börzét, gólyatáborok szponzorálását, vagy bemutatók szervezését stb.), de a legfontosabb feladat itt is elsősorban egy hosszú lejáratú kedvezményes hitelkonstrukció kidolgozása lenne, ami erősen közelítene a jelenlegi legolcsóbb szabad hitelhez, a diákhitelhez. Még ennél is jobban hangzik egy gyártó fellépése (a forgalmazó által rátett haszonkulcs kiiktatása), akinek a márkatudatosság építésén túl, módja lenne egy tartós hűségprogram kialakítására is, vagy épp elfekvőben lévő készletek gyors túladására. Kérdés, hogy mit mutatna a gyártó kockázatelemzése egy olyan akciónál, ahol nincs nagyon mód jövedelemvizsgálatra, fedezetre stb. És ha mégis? Csökkene a potenciális vásárlók köre, de mennyivel?

'Ne bénázz floppy-val, fogd a laptopot, és fuss!'

Alapvető probléma lehet az is, hogy a diákok nagy része nem mérné fel a laptoppal járó helyzeti előnyt: itt léphet be a hallgatói önkormányzatok tudatosító kampánya, ahol egyrészt sok érv szólna amellett, hogy miért jobb egy saját hordozható gép, mint beülni tollal-papírral a könyvtárba, miért lehet jobb PPT-vel (OK, keynote-tal) bemutatót tartani, mint krétával-táblával, miért jobb nem sorban állni az internetért, ha a folyosón/ büfében/ parkban/ otthon is webezhetsz. és hasonló szlogenek. Egy rövid igényfelmérésből könnyen kiderülne, hogy mit szólnának hozzá az egyetemisták és főiskolások, mennyire lennének hajlandóak áldozni rá, mire és hogyan használnák, bejárnának-e gépírás tanfolyamra, egyáltalán milyen előnyökkel jár szerintük, és mik azok a plusz dolgok, amik még nem tudatosak.

A diákhitel népszerűsége hatványozottan nő (a 2001-es indulás óta már több mint 200.000 hallgató vette igénybe), és a józan ész azt súgja, hogy egy laptophitel is sikeres utat járhatna be. De jó lenne végre egy csomó laptopot látni a kávézókban, sok online vásárlót stb. Legyünk versenyképesebbek, tartsunk lépést és húzzunk előre.

Ja és...! Persze további ötletek is vannak: kollégiumok és oktatási intézmányek között kialakított bombabiztos kerékpárutak, és sok olcsó bicaj, hogy a laptopos wifis fiatalság/ közép- és időskorúság egészségesen bringázzon a BKV Combinóit könnyedén hátrahagyva.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki